Wydział Nauk Politycznych
i Studiów Międzynarodowych
Uniwersytetu Warszawskiego
Categories Navigation Menu

,,Challenges for Media in the 21st Century” – Wykład Richarda Lui na Uniwersytecie Warszawskim

22 maja na Uniwersytecie Warszawskim miał miejsce wykład Richarda Lui  ,,Challenges for Media in the 21st Century and the State of Media Freedom”. Po nim nastąpił panel dyskusyjny, w którym wziął udział Michał Szułdrzyński (Rzeczpospolita). Dyskusję moderowała Vanessa Gera (Associated Press).

Spotkanie ze dziennikarzy ze studentami zostało zorganizowane z inicjatywy Ambasady Stanów Zjednoczonych w Warszawie we współpracy z Kołem Spraw Zagranicznych ISM. W trakcie wykładu Richard Lui przedstawił zmiany jakie zachodzą w ostatnich latach w przestrzeni informacyjnej i mediach, a także jak te procesy wpływają na bieg zdarzeń w państwach demokratycznych. Media stoją w obliczu nowych wyzwań, którym młode pokolenie dziennikarzy musi stawić czoła. Przede wszystkim zaliczają się do nich zjawiska dezinformacji, ,,fake newsów”, a także przeciążenie informacyjne, które dotyka niemal każdego obywatela korzystającego z Internetu.

Po wykładzie i dyskusji panelistów, którzy próbowali porównać sytuację w Polsce do innych państw europejskich nastąpiła seria pytań z publiczności. Wśród nich znaleźli się studenci dziennikarstwa oraz stosunków międzynarodowych. Ciekawiła ich zwłaszcza rola mediów społecznościowych we współczesnej dystrybucji newsów, a także sposoby na obronienie się przed fałszywymi informacjami i manipulacją.

Za bezcenne wsparcie dziękujemy Pani dr Agnieszce Bieńczyk-Missali. Wszystkim zaangażowanym serdecznie dziękujemy za przybycie i wsparcie organizacyjne!

***

Richard Lui jest specjalistą do spraw mediów z 30-letnim doświadczeniem w telewizji i biznesie. Lui jest weteranem dziennikarstwa. Obecnie prowadzi programy w MSNBC i NBC News, wcześniej pracował w CNN Worldwide, gdzie stał się pierwszym Amerykaninem o azjatyckim pochodzeniu, który prowadził ogólnokrajowy program informacyjny w USA. Pracował w trakcie kampanii wyborczej w 2004 roku, przeprowadził wywiady z setkami polityków od burmistrza Detroit, po Prezydenta Stanów Zjednoczonych. W 2016 roku badał między innymi wpływ fake-news na wyniki wyborów.